Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά για το έτος 2019.
Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την μεταφορά απλής αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτ.) και Diesel κίνησης εφαρμόζεται πιλοτικά από 1 Ιανουαρίου 2019 έως 30 Ιουνίου 2019 στα νησιά Αγαθονήσι, Αγιο Ευστράτιο, Αλόννησο, Αμοργό, Ανάφη, Αντίπαρο, Αστυπάλαια, Ίο, Ικαρία, Κάρπαθο, Κάσο, Κέα, Κίμωλο, Κύθηρα, Κύθνο, Λειψούς, Λέρο, Μεγίστη, Μήλο, Νίσυρο, Πάτμο, Σαμοθράκη, Σέριφο, Σίκινο, Σίφνο, Σκιάθο, Σκόπελο, Σκύρο, Σύμη, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη και Ψαρά. Σκοπός του μέτρου είναι η αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά σε σχέση με την αντίστοιχη χερσαία.
Με την  απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ  καθορίζονται:
α) οι παράγοντες και ο τύπος υπολογισμού του Α.ΝΗ.ΚΟ. για τη μεταφορά υγρών καυσίμων από την ηπειρωτική Ελλάδα στα νησιά,
β) το είδος των υγρών καυσίμων που εντάσσεται στο μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου,
γ) η διαδικασία πληρωμής των δικαιούχων και τα απαραίτητα δικαιολογητικά,
δ) η διαδικασία επιβολής και βεβαίωσης του προστίμου του άρθρου 3 παράγραφος 3 του ν. 4551/2018 όπως τροποποιήθηκε με το άρ. 29 του ν. 4585/2018,
ε) ο χρόνος έναρξης της πλήρους εφαρμογής του μέτρου.
Επίσης με νέα τροπολογία ρυθμίζονται θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ειδικότερα, τροποποιούνται – συμπληρώνονται συγκεκριμένες διατάξεις του ν.4551/2018 αναφορικά με την επέκταση της χορήγησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) σε περισσότερους δικαιούχους.

Ειδικότερα:

α. Επαναπροσδιορίζεται το Μ.Ι., ως το μέτρο για την εξίσωση του κόστους μεταφοράς με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (και όχι μόνο των θαλάσσιων, που ισχύει), από την ηπειρωτική Ελλάδα σε νησί, με το κόστος που θα ίσχυε στη ηπειρωτική Ελλάδα για την ίδια απόσταση.

β. Συμπεριλαμβάνονται στους δικαιούχους του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ.):
i) τα μέλη Διδακτικού – Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος που έχει την έδρα του σε νησί και
ii) το προσωπικό της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος καθώς και οι Στρατιωτικοί που υπηρετούν με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στο Λιμενικό Σώμα.

γ. Επανακαθορίζονται οι παράμετροι υπολογισμού του Α.ΝΗ.ΚΟ. (το κόστος γενικά του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένου και του εισιτηρίου κλίνης και όχι μόνο της οικονομικής θέσης, που προβλέπεται καθώς και το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου σε αντιστοιχία με το Α.ΝΗ.ΚΟ. που καταβάλλεται για την ίδια διαδρομή σε μέσο θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς).

δ. Προβλέπεται η χορήγηση, κατ’ εξαίρεση, του Α.ΝΗ.ΚΟ. σε ωφελούμενες επιχειρήσεις με έδρα την Κρήτη, για συγκεκριμένες επαγγελματικές δραστηριότητες με αυξημένο κόστος μεταφοράς, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα.

ε. Παρατείνεται για διάστημα έξι (6) μηνών, η διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου του Μ.Ι. στα καύσιμα, που αφορά στα μνημονευόμενα νησιά.

Πηγή: Taxheaven