ΔΟΥ
Σε συνέχεια της εγκυκλίου ΔΔΑΔ Α 1037653 ΕΞ 2020 με την οποία η ΑΑΔΕ θέσπισε μέτρα και οδηγίες για τις συναλλαγές των υπηρεσιών της με το κοινό, αναρτήθηκε και ο ειδικός κατάλογος με τα στοιχεία επικοινωνίας όλων των υπηρεσιών της.
Ειδικός Κατάλογος Στοιχείων Επικοινωνίας με Υπηρεσίες Α.Α.Δ.Ε.
Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες: https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-03/ΕπικΥπηρ1.pdf
Τελωνειακές Υπηρεσίες: https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-03/ΕπικΥπηρ2.pdf
Υπηρεσίες Γενικού Χημείου του Κράτους: https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-03/ΕπικΥπηρ3.pdf
Κεντρικές Υπηρεσίες: https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-03/ΕπικΥπηρ5.pdf
Ελεγκτικές Υπηρεσίες: https://www.aade.gr/sites/default/files/2020-03/ΕπικΥπηρ4.pdf
Υπενθυμίζουμε ότι:
Οι Υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα λαμβάνουν τα αιτήματα των συναλλασσομένων (φορολογούμενων, λογιστών, εκτελωνιστών, δικηγόρων κλπ) μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικά. Υποχρεωτικά στο email του ο συναλλασσόμενος θα αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο ).
Τα αιτούμενα τυχόν πιστοποιητικά, βεβαιώσεις, εκθέσεις εξέτασης δειγμάτων κ.α., θα αποστέλλονται στον αιτούντα αποκλειστικά μέσω email από την ηλεκτρονική διεύθυνση της Υπηρεσίας, στις περιπτώσεις που αυτό είναι εφικτό και θα υπογράφονται κατά περίπτωση, μόνο από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ή τον αναπληρωτή του, με αναφορά στοιχείων υπαλλήλων για τη παροχή πληροφοριών.
Οι συγκεκριμένες ηλεκτρονικές διευθύνσεις και τα τηλέφωνα επικοινωνίας θα δημοσιευθούν στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), κατά τα πρότυπα της λίστας «Στοιχεία επικοινωνίας ανά υπηρεσία» που είναι ήδη αναρτημένη, στο πλαίσιο της διαδικασίας των ραντεβού με τις ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και θα αναρτηθούν σε εμφανές σημείο στην είσοδο των Υπηρεσιών με μέριμνα των αρμόδιων Υπηρεσιών.
Εάν η ικανοποίηση του αιτήματος του ενδιαφερόμενου δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί με την ανωτέρω διαδικασία και κρίνεται απολύτως αναγκαία η φυσική του παρουσία, τότε η προσέλευση αυτού ή του νόμιμου εκπροσώπου του στις ανωτέρω υπηρεσίες, πραγματοποιείται αποκλειστικά κατόπιν προγραμματισμένης συνάντησης. Η επικοινωνία για καθορισμό συνάντησης του συναλλασσόμενου ή του νομίμου εκπροσώπου με την Υπηρεσία, θα πραγματοποιείται μέσω αποστολής έγγραφου αιτήματος (fax), αιτήματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τηλεφωνικής επικοινωνίας. Για τον καθορισμό των συναντήσεων κατά τα ανωτέρω, προηγείται συνεννόηση του αρμόδιου υπαλλήλου με τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας και αυτή οριστικοποιείται, με τη σύμφωνη γνώμη και του ενδιαφερόμενου ή του νόμιμου εκπροσώπου του. Τα στοιχεία των επικείμενων συναντήσεων (ημερομηνία, ώρα, συμμετέχοντες κ.τ.λ.) καταχωρούνται από τη Γραμματεία της Υπηρεσίας σε ημερήσια βάση σε ειδικό προς τούτο πίνακα ηλεκτρονικής εφαρμογής (π.χ. excel).
ΕΦΚΑ κ ΟΑΕΔ
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πρόκλησης του κορωνοϊού αλλά και της ανάγκης του ψηφιακού μετασχηματισμού σε όλες τις υπηρεσίες του, αλλάζει ριζικά τον τρόπο εξυπηρέτησης από τους δύο μεγαλύτερους κοινωνικούς βραχίονες του κράτους, τον e-ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ. Συγκεκριμένα, από αύριο 16 Μαρτίου 2020 όλες οι συναλλαγές του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ με τους πολίτες θα γίνονται πλέον χωρίς ουρές και αναμονή, είτε στους αντίστοιχους δικτυακούς τόπους είτε με προγραμματισμένα ραντεβού στα υποκαταστημάτα σε όλη την Ελλάδα.
Ετσι ερχόμαστε πιο κοντά σε αυτό που ως κυβέρνηση έχουμε δεσμευτεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε εξαγγείλει. Ενα κράτος αποτελεσματικό, λειτουργικό, σύγχρονο, χωρίς γραφειοκρατία, το οποίο θα σέβεται και θα υπηρετεί τον πολίτη και τις επιχειρήσεις
Στη δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ Χρήστος Χάλαρης και ο διοικητής του ΟΑΕΔ Σπύρος Πρωτοψάλτης επιτάχυναν το δρομολογημένο ψηφιακό μετασχηματισμό και στους δύο οργανισμούς, συμβάλλοντας στον περιορισμό των μετακινήσεων των πολιτών και στη δραστική μείωση του συγχρωτισμού στις υπηρεσίες.
Ειδικότερα, με στόχο την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων, ο e-ΕΦΚΑ και ο ΟΑΕΔ, προχωρούν σε ανασχεδιασμό του τρόπου εξυπηρέτησης των πολιτών δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που παρέχουν στις ιστοσελίδες τους www.efka.gov.gr και www.oaed.gr αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, αναστέλλουν τη συναλλαγή με φυσική παρουσία για όλες τις υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά και εισάγουν από τη Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020 την εξυπηρέτηση του κοινού με φυσική παρουσία μόνο κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.
Ειδικότερα από αύριο το πρωί οι υφιστάμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ καθίστανται πλέον υποχρεωτικές για όλους τους συναλλασσόμενους. Για όσες συναλλαγές δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός προγραμματίζονται ραντεβού ως εξής:
α. Στον e-ΕΦΚΑ, οι ασφαλισμένοι, οι εργοδότες και οι συνταξιούχοι θα υποβάλλουν το αίτημά τους τηλεφωνικά ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.efka.gov.gr/menoumespiti επιλέγοντας την κατηγορία του αιτήματος, το αρμόδιο υποκατάστημα και συμπληρώνοντας την περιγραφή του αιτήματος. Ακολούθως θα λαμβάνουν e-mail ή τηλεφωνική κλήση και θα καλούνται συγκεκριμένη ώρα στο υποκατάστημα για να εξυπηρετηθούν.
β. Στον ΟΑΕΔ, όλοι οι άνεργοι θα υποβάλλουν το αίτημά τους στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.oaed.gr/menoumespiti επιλέγοντας την κατηγορία του αιτήματος και το αρμόδιο Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2). Ακολούθως θα λαμβάνουν e-mail ή τηλεφωνική κλήση και θα καλούνται συγκεκριμένη ώρα στο ΚΠΑ2 για να εξυπηρετηθούν.
Σημειώνεται ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ και του ΟΑΕΔ που καθίστανται πλέον υποχρεωτικές είναι οι εξής:
e-ΕΦΚΑ
1. Η εκτύπωση βεβαιώσεων ΑΜΚΑ, τις οποίες οι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι μπορούν να εκτυπώνουν από την ιστοσελίδα www.amka.gr, επιλογή «Έχω ΑΜΚΑ;».
2. Η χορήγηση πληροφοριών για την ύπαρξη ή μη ασφαλιστικής ικανότητας. Οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι μπορούν να αναζητούν τη σχετική πληροφορία στην ιστοσελίδα www.atlas.gov.gr, επιλογή «Ασφαλιστική Ικανότητα». Σημειώνεται ότι στις 15/3/2020 παρατάθηκε μέχρι 30/4/2020 η ασφαλιστική ικανότητα σε 40.941 έμμεσα ασφαλισμένους που διέθεταν ασφαλιστική ικανότητα στις 29/2/2020.
3. Οι καταβολές καθυστερούμενων οφειλών ή δόσεων ρυθμίσεων στις Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο, τις οποίες οι συναλλασσόμενοι θα διενεργούν ηλεκτρονικά μέσω του διατραπεζικού συστήματος ΔΙΑΣ με χρήση της αντίστοιχης Ταυτότητας Οφειλέτη.
4. Η καταχώρηση ανανέωσης άδειας διαμονής για τη χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας σε κατοίκους χωρών εκτός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου. Για τις περιπτώσεις αυτές ολοκληρώνεται η επεξεργασία αρχείου από τη Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής και θα χορηγηθεί αυτόματα η ασφαλιστική ικανότητα στους δικαιούχους. Κατ’ εξαίρεση εξυπηρετούνται μόνο περιπτώσεις για τις οποίες αποδεικνύεται η ύπαρξη άμεσης ιατρικής ανάγκης.
5. Η έκδοση Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης. Οι ασφαλισμένοι μπορούν να το εκτυπώνουν στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ, στην επιλογή Ασφαλισμένοι → Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Ασφαλισμένων →Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης Μισθωτών.
6. Η χορήγηση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης Ασθενείας. Οι ασφαλισμένοι θα υποβάλλουν από τo μεσημέρι της Δευτέρας 16 Μαρτίου 2020 την αίτηση στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ, στην επιλογή Ασφαλισμένοι → Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Ασφαλισμένων → Έκδοση ΕΚΑΑ. Με την υποβολή της αίτησης θα μπορούν να εκτυπώνουν το Πιστοποιητικό Προσωρινής Αντικατάστασης (ΠΠΑ) και στη συνέχεια θα λαμβάνουν ταχυδρομικά την κάρτα στη διεύθυνση τους.
7. Η χορήγηση Βεβαίωσης Προϋπηρεσίας για χρήση μεταξύ άλλων σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Οι ασφαλισμένοι θα λαμβάνουν από το μεσημέρι της Δευτέρας 16 Μαρτίου 2020 τη βεβαίωση στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ, στην επιλογή Ασφαλισμένοι →Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Ασφαλισμένων → Έκδοση Βεβαίωσης Προϋπηρεσίας.
8. Η παροχή πληροφοριών για την πορεία συνταξιοδοτικών αιτημάτων που έχουν υποβληθεί από 1/1/2017, τις οποίες οι ασφαλισμένοι θα λαμβάνουν στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ, μέσω της επιλογής Συνταξιούχοι →Παρακολούθηση Πορείας Αίτησης.
9. Η υποβολή νέων αιτημάτων κύριας σύνταξης και επικουρικής για το τέως ΕΤΕΑΜ. Οι ασφαλισμένοι θα υποβάλουν το αίτημα τους στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr), στην επιλογή: Συνταξιούχοι → Ηλεκτρονική Αίτηση Συνταξιοδότησης. Στη συνέχεια θα ειδοποιούνται ηλεκτρονικά προκειμένου να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά με ραντεβού στο αρμόδιο υποκατάστημα.
ΟΑΕΔ
1. Η υποβολή αίτησης για το Επίδομα μακροχρονίως ανέργων.
2. Η υποβολή αίτησης για το Βοήθημα ανεργίας αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολουμένων.
3. Η υποβολή αίτησης για το Ειδικό εποχικό βοήθημα.
4. Η υποβολή αίτησης για το Ειδικό βοήθημα μετά τη λήξη της επιδότησης ανεργίας.
5. Η υποβολή αίτησης για το Ειδικό βοήθημα μετά από 3μηνη παραμονή στο Μητρώο.
6. Η υποβολή αίτησης για το Ειδικό βοήθημα σε όσους εξέτισαν ποινή στερητική της ελευθερίας.
7. Η υποβολή αίτησης για το Ειδικό βοήθημα λόγω επίσχεσης εργασίας.
8. Η υποβολή αίτησης για την Ειδική παροχή προστασίας μητρότητας.
9. Η υποβολή αίτησης για την Συμπληρωματική παροχή μητρότητας.
10. Η υποβολή αίτησης για την Άδεια σπουδαστών / φοιτητών.
11. Η χορήγηση Βεβαίωσης Χρόνου Ανεργίας.
12. Η χορήγηση Βεβαίωσης Λήψης Επιδόματος Ανεργίας.
13. Η χορήγηση Βεβαίωσης Εξατομικευμένης προσέγγισης.
14. Η χορήγηση Βεβαίωσης Ανεργίας για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανέργους.
15. Η χορήγηση Βεβαίωσης Προαιρετικής ασφάλισης μακροχρόνια ανέργων για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω γήρατος.
16. Η χορήγηση Βεβαίωσης Αυτασφάλισης.
Όλες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ βρίσκονται εδώ:
http://www.oaed.gr/e-yperesies
Επίσης, η υποχρεωτική δήλωση παρουσίας των επιδοτουμένων ανέργων, έως την 31.03.2020 θα πραγματοποιείται με αποστολή μηνύματος στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των αρμόδιων ΚΠΑ2, με το οποίο θα δηλώνεται από τον άνεργο ότι εξακολουθεί να πληροί τις προϋποθέσεις επιδότησης.
Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των ΚΠΑ2 βρίσκονται εδώ:
http://www.oaed.gr/email
Τέλος, όλες οι συνεντεύξεις ανέργων με εργασιακούς συμβούλους, είτε είναι προγραμματισμένες είτε πρόκειται να προγραμματιστούν, θα διεξάγονται μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και όχι με αυτοπρόσωπη παρουσία.
Για να βρείτε το ΚΠΑ2 στο οποία ανήκετε με βάση τη διεύθυνσή σας, πατήστε εδώ:
http://www.oaed.gr/pou-aneko
Για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία, οι συναλλασσόμενοι παρακαλούνται να επικοινωνούν με την υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του ΟΑΕΔ στον αριθμό 11320 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 8:30 έως 14:30, αστική χρονοχρέωση).